Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Bra setup? CA18DET

Member
    Reg.datum
    May 2012
    Bil
    S13, R32, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av nsL Visa inlägg
    Körde du inte med oljekylare och större IC?
    Jo självklart. även smidd motor,men tyckte inte det var relevant just .

Det var mycket attack som gällde med den setupen,men jag tycker överlag med Ca18 är det attack som gäller.. Så sjukt tråkig respons i motorn vad man än gör med den.
    Missförstå mig rätt.. JAG avskyr den motorn mer än något annat skit. Att några andra sen gillar den är inte något jag störs av.

Med steg 3 på motorn tyckte jag registret blev ännu sämre än innan..därav sålde jag av allt vad steg 3 hette och satsade på steg 2 tills jag skulle montera i megasquirt och en schwitzer s200 jag hade.

Member
    Reg.datum
    Oct 2013
    Bil
    S13

Standard

Jag har själv en ca18det med steg 3, dock har jag inte kört den ännu så ska inte säga nåt om den.
    Men jag blir lite nyfiken på vad du kör för motor eller bil istället scoore?
    Hört så mycket olika om ca18 så mer info är kul

Member
    Reg.datum
    May 2012
    Bil
    S13, R32, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av thomp Visa inlägg
    Jag har själv en ca18det med steg 3, dock har jag inte kört den ännu så ska inte säga nåt om den.
    Men jag blir lite nyfiken på vad du kör för motor eller bil istället scoore?
    Hört så mycket olika om ca18 så mer info är kul
    Jag har hoppat en del mellan olika bilar. Men jag kommer aldrig återgå till en s13 med CA igen iaf.

Sålde min s13.dagen efter köpte jag en R32 gtst med rb25 och trimmade lite till och den såldes. Hade sen en r33 som jag sålde vidare pga jag inte orkade meka den. Nu äger jag en S14 med smidd sr20.
    Mycket roligare motor direkt i jämförelse med ca18.
    S13 chassit är skitbra att köra på,då det är sjukt potent. Blocket däremot är en svag punkt.

Member
    Reg.datum
    Oct 2013
    Bil
    S13

Standard

Rb25:an gillar jag som fan. Hade en r33 för ett gäng år sen
    Så det låter återigen som s13 chassi med sr20 är den ultimata kombon! Eller möjligen en rb25 i s13 chassi. Dock mer jobb och krångel plus dyrare...

Member
    Reg.datum
    May 2012
    Bil
    S13, R32, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av thomp Visa inlägg
    Rb25:an gillar jag som fan. Hade en r33 för ett gäng år sen
    Så det låter återigen som s13 chassi med sr20 är den ultimata kombon! Eller möjligen en rb25 i s13 chassi. Dock mer jobb och krångel plus dyrare...
    Rb25 är fin,men nästintill en Ca18 med 2 cylindrar mer. Ljudet är dock oslagbart.

S13 med sr20 hade jag röstat för om man får tag i en sån,eller bygger själv. Perfekt grund!
    Polaren kör dryga 300hjulhästar i sin s13 med sr20 och har inte gjort något med motorn mer än 2860turbo,555cc spridare och LINK sprut. Går som ett skott.

Member
    Reg.datum
    Oct 2013
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Scoore Visa inlägg
    Rb25 är fin,men nästintill en Ca18 med 2 cylindrar mer. Ljudet är dock oslagbart.

S13 med sr20 hade jag röstat för om man får tag i en sån,eller bygger själv. Perfekt grund!

Polaren kör dryga 300hjulhästar i sin s13 med sr20 och har inte gjort något med motorn mer än 2860turbo,555cc spridare och LINK sprut. Går som ett skott.

Jo det är väl iofs sant om rb:n!
    Hmm jag får nästan satsa på en sr20 till nästa år hehe. Då kan man nog köra mer safe med ca 300 hk än vad man kan med ca...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •