Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Nissan 200sx s13 Ultra Motor edition 360hk

Senior Member THRs avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan

Standard Nissan 200sx s13 Ultra Motor edition 360hk

Har en nissan ca18det E85 konverterad som jag nu vill avyttra till den som kommer ha mycket bättre användning av den än vad jag har.
    Det är dock ej en original motor längre, jag har lagt ner alldeles för mycket tid och pengar på den för att kallas original.
    Motor är bromsad hos Ultra motor i Södertälje. den levererar 360hk/448nm. kom ihåg vissa gillar uppge sina siffror från nåt gissnings program men denna är körd i bänk o jag har papper på det någonstans.
    Det finns typ inget som inte är gjort, jag byggde denna motor runt 2007-2008 men sen tappa jag helt intresset efter en personlig händelse.
    För att ge nån typ av hint vad som är gjort ska jag räkna upp en del saker samt vad dessa kosta när jag gjorde det.
    Blocket borrat en överdimension och Je kolvar monterade a 8000kr
    carrillo stakar monterade, a 17,000kr, styrsystem är från Ultra motors och gick med bromsning på 40,000kr i det ingick spridare, tändspolar etc absolut bra saker. En Hks dump av model värre för runt 3000kr. det sitter en sinterlammel som är renoverad och monterad på ett svänghjul som är i aluminium(obs sitter en hardox 600 slit plåt på för det ej ska gå direkt mot aluminiumet. Toppen är flödes bearbetad o renoverad. förbrännings utrymmena är uppmätta och modifierade, insuget är av egen konstruktion och matchad mot toppen, själva gasspjälet är från en BMW för att få upp arean för at det ska flöda lättare, intercolern är modifierad från en lastbil så den ska passa på en 200sx s13 samt flöda o kyla så bra det går, rören till o från är i rostfritt, alla kanter som kan skapa turbelens för luftflödet är fasade eller av rundade. grenröret inköptes av Någon som kallades Hacke i Linköping om jag inte minns helt fel, turbon som är monterad är en modifierad volvo turbo(bättre lagerhus). även den portat o gjord för att flödet ej ska störas. mycket tid är just nerlagt på flödet men det syntes på bromsningen med, tappa nästan inget tryck från turbo till insug(fick beröm av ultra för det) avgassystemet är i rostfritt med race katt monterat, man kan även få med ett rör som man kan ersätta katten med. Det sitter även en HKS stålpackning i toppen och ARP bultar där. det sitter en väl tilltagen oljekylare monterad typ 1200kr gick den på. Har bygget en Catch tank i bagaget som original pumpen fyller upp genom ett filter och sen rinner överskottet tillbaka till orginal tanken, från Catch tanken tar en bosch pump över o trycker till motorn, returen går tillbaka till Catch tanken.
    Det sitter stummare motorkuddar på.
    Det följer även med ett program så man kan gå in o se hur allt arbetar, inte alla som fått det. Elchema kan jag printa ut.
    Det negativa då, ja allt sitter monterat i en bil som tyvärr Moder Rost vill återta. Man kan starta den, köra men man kan ej ladda på tryck, tror map sensorn gett upp. finns mer att skriva men ring gärna eller skriv om något undras över.

Nytt nummer! 0733828458

Nytt pris! 20000kr eller bud.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av THR den 2015-09-14 klockan 23:51. Anledning: Nytt pris och nummer
    Patrik "Helix" Johansson #414
    THR Nissan 240sx
    Projekt tråd om vårat bygge...

Senior Member THRs avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan

Standard

Nytt pris och nytt nummer till ägare Erik!
    Patrik "Helix" Johansson #414
    THR Nissan 240sx
    Projekt tråd om vårat bygge...

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •