Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Bakvagnsbussningar

Member
    Reg.datum
    May 2011
    Bil
    S13

Standard Bakvagnsbussningar

Jag vill byta bussningarna i bakvagnen på min s13 för dom börjar bli dåliga.
    Undrar mest om det finns några kompletta kit att köpa eller om man måste köpa styckvis?
    Och ni som har bytt bussningar vart har ni köpt ifrån och vilka bussningar har ni köpt?
    Har kollat lite på energy suspension men dom brukar inte ha hela bussningar till subframen utan bara själva metallhylsan som man byter, om jag fattat allt rätt och detta vill jag inte ha utan hela bussningar.
    Så hjälp med detta skulle vara kanon.

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Driftworks.com har allt och till vettiga priser + att det är väl beprövade grejer, även apexperformance.co.uk har allt och även kompletta bussningskit vill jag minnas.

Member Axel135s avatar
    Reg.datum
    Jun 2013
    Bil
    S13

Standard

Ska du bara byta de 4 huvudbussningarna så finns det att köpa solida aluminium, hård plast, mjukare typ orginal utf.
    Energysusp har kit med hela bussninga. Annars finns Powerflex hos driftworks, Badassparts kör Strongflex.
    Ingen aning vad som skiljer dom 3 dock.

Ska du köra bana så kör på hårdare för att få en styvare länk mellan bakvagn och kaross. Ska du bara ligga och köra över fartgupp hela dagarna så kör på mjuka.
    Senast redigerat av Axel135 den 2015-08-06 klockan 15:54.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •