Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: För korta sidokjolar?

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
    Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard För korta sidokjolar?

Håller på o ska dit med ett par sidokjolar på bilfan.

Men ja upplever att dom är nästan en centimeter för korta?
    Är detta något som är normalt när man kör med breddare bak och glasfiberskärmar fram?

Antar kjolarna är gjutna efter en standardkaross och att dessa skärmar bygger lite extra.

Hur har ni andra gjort?

Kjolarna är från aerokit.
    Ond Nisse s13 - garaget.org/mobne - facebook.com/OndNisse
    Västmanlands Palltjänst | StreetPerformance.se | Bakaxel.se | Dalhems | BVS.se

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Jag hade liknande problem med min bakstötfångare men hade ju faktiskt rostlagat och gjort nya bakre skärmkanter som kanske inte blev 100% som innan men slipade så mycket det gick i glasfibern och värmde på med värmepistol så det gick att böja det lite så gick det.

Är det för mycket måste man nog kapa och lägga i snittet med ny glasfiber, har hört flera som tvingats göra så.
    Däremot är ju aerokit kända för bra passform som jag förstått det så är det nyligen inköpt kanske det är värt att kontakta dom för ev. retur eller kompensation.

Senior Member
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13

Standard

Allting gjuts ju i samma former så att de skulle bli fel på så sätt vore konstigt.

Mina breddningsskärmar ligger ju nertill utanpå de gamla och på så sätt bygger de lite i hjulhuset.
    Kommer nog få moddas dit som allt annat haha. Va mest nyfiken på om de är vanligt att man får problem med det.

Själv är man helt ny i "bodykit"världen
    Ond Nisse s13 - garaget.org/mobne - facebook.com/OndNisse
    Västmanlands Palltjänst | StreetPerformance.se | Bakaxel.se | Dalhems | BVS.se

Junior Member Alfakillens avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Inte helt ovanligt fenomen. Jag fick göra som du beskrev. På ena sidan. Kapa och nytt glasfiber. Då va detta ändå autoRs grejer. Väldigt fin passform i övrigt.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •