Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Hur vet man att det är Spec R?

Member Nakazuls avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Bil
    S13, S14a, S15, Annan Nissan, Annan

Standard Hur vet man att det är Spec R?

Hej alla.
    Vill/tänker köpa en S15 Spec R men har en fråga, finns det något sätt att bekräfta att det verkligen är en Spec R? Står i bevåg att titta på min första men undrade hur man verkligen vet, om man kunde titta på bakaxel eller nått för att själv säkerställa det. Man vill ju ha "fin diffen".
    Bil1:1999 Nissan Silvia S15 Färg: Vit. Bil2:1998 Nissan Silvia S14a Färg: Svart. Bil3:2002 Toyota MR2 W30 Färg: Silver Bil4:2003 Nissan Almera, Röd

Member Axel135s avatar
    Reg.datum
    Jun 2013
    Bil
    S13

Standard

Citat Ursprungligen postat av Nakazul Visa inlägg
    Hej alla.
    Vill/tänker köpa en S15 Spec R men har en fråga, finns det något sätt att bekräfta att det verkligen är en Spec R? Står i bevåg att titta på min första men undrade hur man verkligen vet, om man kunde titta på bakaxel eller nått för att själv säkerställa det. Man vill ju ha "fin diffen".
    Hittade något här:

My Model : GBYARUAS15UD4YNZ2Z

G = Coup
    BY = SR20 engine
    A = 2 wheel drive
    R = Right hand drive
    U = spec S or spec R
    A = 4 speed auto, Y = 6 speed manual
    S15 = model
    U = Turbo, E = NA
    D = Domestic model, M = Australia
    4 = 4 seats
    Senast redigerat av Axel135 den 2016-05-29 klockan 17:00.

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Noob fråga, vad är det för speciellt med spec-R diffen?

Råkade beställa en sån från Japan som ska komma imorn men köpte mest för att det var en s15 diff.

Member Nakazuls avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Bil
    S13, S14a, S15, Annan Nissan, Annan

Standard Tack för svaren

Han få svar innan jag köpte bilen, och det är tydligen ingen raket forskning alls. 6 växlat och turbo så är det spec r ... om ingen bytt grejjor. Men det sitter också ett stabilisator stag i bakluckan. Var en spec r, och blev köp.

Diffen är Nissans finaste Silvia dif av högsta kvalitet och det jag vet är att den är näst intill oförstörbar om du håller dig rimmligt i hästar. Kommer inte heller slitas ut som en S14a diff där efter 10 000 på mätaren så kan den tappa spänst och inte orka spinna på båda hjulen om du inte tar i uta h..... Nån som e mer teknisk än mig har säker mera tydligare svar. Oj oj oj va fint bilen diffar iaf, har redan hunnit pröva
    Bil1:1999 Nissan Silvia S15 Färg: Vit. Bil2:1998 Nissan Silvia S14a Färg: Svart. Bil3:2002 Toyota MR2 W30 Färg: Silver Bil4:2003 Nissan Almera, Röd

Member
    Reg.datum
    Nov 2007
    Bil
    S13, S14a

Standard

Citat Ursprungligen postat av Nakazul Visa inlägg
    Han få svar innan jag köpte bilen, och det är tydligen ingen raket forskning alls. 6 växlat och turbo så är det spec r ... om ingen bytt grejjor. Men det sitter också ett stabilisator stag i bakluckan. Var en spec r, och blev köp.

Diffen är Nissans finaste Silvia dif av högsta kvalitet och det jag vet är att den är näst intill oförstörbar om du håller dig rimmligt i hästar. Kommer inte heller slitas ut som en S14a diff där efter 10 000 på mätaren så kan den tappa spänst och inte orka spinna på båda hjulen om du inte tar i uta h..... Nån som e mer teknisk än mig har säker mera tydligare svar. Oj oj oj va fint bilen diffar iaf, har redan hunnit pröva
    Den har en Helical LSD alltså typ Quaife. Samma som R34 GTR alltså ingen LSD typ Kaaz eller Nismo GT Diff.
    Nissan 200SX S14A -99 @ ???
    Erik Sidenbladh #1488, 2:a på bankörning Björkvik 2009, Me vs Deffe 1:1
    Skälby/Järfälla

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •