Fjärde och sista körningen för säsongen blev på Sviestad 9/10 med lms.se

Mellan denna och förra körningen så var det även dags för besiktning vilket resulterade i 2:a på avgasvärden så blev lite felsökning innan felet hittades, bytte bland annat till ett annat chip som även detta är till samma spec men lite annorlunda ändå, gjorde dock ingen skillnad och felet visade sig vara avgasläckage i skarvarna till orginal katalysatorn (duh) , var iof svårt att höra då bilen inte är så tyst i övrigt .

Packade bilen inför körningen och plockade bort katten och kollade bromsbeläggen fram som var ganska slitna från att vara nya till en kväll på mantorp så tog med mina gamla yellowstuff och en sats nya stoptech om det skulle behövas.

Var en heldags körning denna gång och började runt 9 vill jag minnas men när jag vaknade så var det frost ute så bestämde mig för att inte ha så bråttom utan åt frukost i lugn o ro för att åka lite senare och inte riskera nån halka på vägen dit och åka ut i skogen för det :roll: .
På plats var det trångt i depån då gokart banan hade tävling/träning men hittade en lucka att stanna på, fick vänta en liten stund på besiktnings killen men sen var det bara att kasta sig ut på banan .

Var en bra blandningen med bilar och det kördes i princip 2 olika körpass som målflaggades efter 15-20 min och sen släpptes nästa gäng som väntat i depån ut, när jag kollat lite bilder och filmer i efterhand verkade det som att jag hamna med alla snabba BMW M3 och Porsche vagnar med R-däck hela tiden , ska inte klaga då det var skitkul att köra med dessa trots att dom var något snabbare än mig, hängde på flera i kurviga partier men på raksträckorna var vissa många snäpp vassare.

Resultatet av dagen blev ett personbästa på 1:05:5 och sviestad målet på 1:06 slaget .
Ända 2 småproblemen för dagen blev att växelspaksknoppen blev gängpaj och snurra runt i handen under körning några pass innan jag använde silvertejp som gängtejp med lyckat resultat (Y) och att det chippet jag hade i nu inte är riktigt utvärderat av mig än mer än lite gatkörning förra säsongen med dåligt komp och att min smalbands lambda mätare inte funka så vågade inte ha i nån E85 som jag kört med när andra chippet suttit i (runt 20% tror jag) vilket gjorde att bilen gick lite väl fett tyvärr vilket märks mest när man bromsat ner bilen ganska mkt i fart och hamnar i en skarp och långsam kurva då bilen först tvekar vid gaspådrag för att sen bara "lossna" och skjuta på hårdare än man är beredd på Q-) .
Funkade ok ändå när man vant sig men inte optimalt.

Mintex 1155 race beläggen som inte kändes på bra senast på Mantorp då dom började med att tappa känslan för att sen kännas ok och att vid kontroll efteråt hade slitits ganska mkt verkade helt plötsligt på Sviestad funka bra utan tecken på fade eller ta slut, har inte plocka bort dom och kollat noga än men genom fälgen ser dom ut som när jag kom till Sviestad :/| .

Fastnade inte på så många bilder denna dag heller men hittat en bra av Patrik Petersson från rejsa.nu

Var 2 körningar till på Mantorp efter denna som jag ville köra men den ekonomiska biten satte stopp för det så får ladda ny budget inför nästa säsong och se var man lyckas hitta på för roligt i vinter istället .