Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Fördelningsventil. Hydrauliskhandbroms

Member
    Reg.datum
    Nov 2009
    Bil
    S13

Standard Fördelningsventil. Hydrauliskhandbroms

Hej.

Jag har en fördelningsventil kopplad för att slippa att bromssystemet låser sig.
    Just nu är den kopplad så att handbromsen har en separat behållare.
    Men den blir överfull men vätska när jag kör ibland.
    Tror det är när jag använder både fot å handbromsen samtidigt. Försökte framkalla att det bromsarna låser sig.
    Har hänt att det gjort det när jag kört. Tydligen dålig på att inte bromsa samtidigt som jag har handbromsen dragen.

Nu köpte jag en ny fördelning ventil då jag tror den gamla spökar lite.

Nu till problemet.

Den jag köpte är från kl Racing. Och i deras beskrivning ska man koppla den till orginal behållare. Alltså ha en behållare till både fot och handbroms.

Hur ska jag koppla in den till behållare???
    Den ska inte dras till utgångarna. Alltså in i behållare.

Tacksam för svar.

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2016
    Bil
    S13

Standard

Har en likadan från kl-racing och tanken med att dom ska ha samma behållare är pga kapillärverkan. Bromsvätskan vandrar till den lägsta punkten. Men fördelningsventilen har man ju för att dom 2 bromskretsarna inte ska vara i kontakt med varandra, så det ska inte spela nån roll ifall man vill ha en separat behållare till handbromsen. Men iaf så kan du köpa gummipluggar för rörgenomföring på biltema tex, fixa en nippel med samma gänga som på handbromsen, borra ett hål högt upp på huvudbromsbehållaren, sen dra en slang mellan dom 2.

Har inte fått rätt på min ventil heller, tror att vätskan smiter förbi inne i ventilen för man pumpar bara vätskan fram och tillbaka. Funkar bara när man låser kretsen till fotbromsen.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •