Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 14

Ämne: Göteborg - "Cruising" med avslut vid Lygnern 23/7 - Grillning efter

Senior Member flovvs avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33

Standard Göteborg - "Cruising" med avslut vid Lygnern 23/7 - Grillning efter

Tjena,

Det blev ingen tur alls förra året, fick inte ihop tiden, men i år tänkte jag dra ihop en sommar edition nu på lördag. Kort varsel, men så är det ibland. Vädret ser ut att blir kanon, lite för varmt kanske, men man skall väll inte klaga

Siktar på att ta två till tre pauser på vägen, ink lite tankning, och sen avsluta med grillning.
    Ha gärna full tank redan från start så vi kan undvika att hoppa in på mackar lite här och var pga soppatorsk.

Walkie talkie kan vara fint att ha med sig i bilen när vi kör. Varit lite dåligt med det senaste gångerna, tror bara vi var två pers faktiskt, till skillnad från tidigare när 3/4 av folket har haft med det.
    Tips för dom som inte har en Walkie Talkie och tänker köpa en, köp INTE den billigaste, då den billig är billig av en anledning, det har visat sig om och om vid såna här tillställningar
    Själv rekomenderar jag: Baofeng GT-3 vilket är i särklass några steg upp från dom vanliga "2-packen". Jag och några andra kommer att ha just den modellen.

Rutt
    Inte klar än, men som alltid så blir det INGEN motorväg, om jag inte kommer på att vi skall göra en snabb transport precis i början då, har inte bestämt än.

Bilar
    Om man inte har sin Nissan i ordning (annan sportbil går också bra), åk då hellre med polaren i sin sportbil istället för att hänga med i sin vardagsbil. Inget regel jag tänkt sätta och hålla stenhårt på, men jag tycker det blir roligare om man kör med sin entusiastbilar än tex att komma med sin gamla Ford Scorpio sen även att sportbilarna brukar ha bättre väghållning och bromsar.

Bjuda med andra
    Om någon har en polare som vill hänga med i sin egna bil, som inte kör Nissan eller är med i klubben (då har man nog en Nissan i för sig också), skicka mig ett PM eller ring och kolla med mig då är ni snälla. Det har hänt att folk bjuder in polare (till och med polaren bjuder in en polare) utan att säga till och sen kommer denna sent och alla får vänta.
    Jag vill ha koll på vilka som åker med, var det gäller folk i klubben eller polare.

Hålla avstånd
    Kom ihåg att hålla lite avstånd till bilen framför, ibland kan det ju gå lite fortare när vi kör och då måste man ibland även behöva bromsa väldigt snabbt. Ett tidigare år fick jag faktiskt ta och stanna hela karavanen och säga till herrn i bilen bakom mig att han skulle hålla avstånd, han låg som en tokkär hemorrojder i rumpan på oss!! Vi vill inte ha några olyckor.

Grillning efter körningen
    Grillningen sker efter körningen och ibland bjuder klubben på lite grillkorv, men har inte kollat upp det än. Går att grilla det mesta, men hoppa över stora flintstekar och liknande, då dessa tar upp rätt mycket plats på grillen. Korv eller nån köttbit/kyckling etc är smidigast.
    Lite snacks och nötter tror jag vi har dock får läsk eller annan dryck medtagas, undvik dock nått med alkohol då vi kör bil, och inte festar.
    Som tidigare år finns det nog chans att köpa lite grillmat mm under färden om man glömt eller vill komplettera med nått.
    Ketchup och senap finns där.

Bad
    Bada gör man ca 100m i Lygnen så ta med badbrallor och handduk. Rätt kall sjö, men kan vara riktigt fin om det varit varmt en stund så den värmts upp.

Vädret
    Som det ser ut nu blir det ritkigt bra väder och det är tur för denna gång finns inga planer på alternativa dagar

Info:
    Samling på IKEAs parkeringen i Kållered (parkeringen närmast OKQ8) som tidigare år. Eventuellt hemma hos oss istället, beror lite på läget, återkommer om detta.
    TID: 10:00 - Datum: 23:e Juli
    Försök att komma i god tid.

Sträcka: Inte klar än
    Pauser: 2st, ev 3st med tankmöjlighet efter ca XX mils körningn.
    Fika: Brukar fixa ihop lite fika till pauserna, siktar på att göra det även denna gång.

Bra att ha med: Walkie talkie

Väder: Yr.no
    Vi kommer att ta paus efter körde km enligt följande:
    Har inte mätt än.

Uppdatering:

Finns andra frågor så är det bara att fråga.
    Om ni vill ha mitt nummer, skicka ett PM så svarar jag.
    Är det något jag missat, skrivit fel eller kanske bara stavat fel så får ni gärna säga till
    Mvh Stefan

Ps. Har du inte läst hela texten, utan bara skummat igenom den, var då snäll och läsa om hela utan att skumma
    Stefan Kaltén #574

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33

Standard

Var snäll och meddela om ni har tänkt att komma så skriver jag ner alla i detta inlägg.

Följande skall med i följande bilar:
    1. Stefan (flovv) + Roger (Rogan)
      Skyline r33 GT-R
    2. Kristian (NA)
      Skyline r34 GT-R MP
    3. Kristoffer (rail86)
      200sx s14a Z-Edition
    4. Tomas + Julia (zef)
      Skyline r34 GT-T
    5. Markus (Noki)
      Skyline r33 GTS-25t
    6. Sophia (Zophian)
      Skyline r33 GT-R
    7. Peder (Nakazul)
      Toyota MR2
    8. Anders (NA)
      Mazda Miata

Kommer kanske:
    • Niclas
      Ford Mustang

Inte hört av:

Festligt, jag skrev in C-hristian (läs utan bindestrecket) som bil nummer 2, men det fick jag inte skriva enligt forumet, utan det blev bara *********, visste inte att vara kristen var så farligt!? Hoppas att Kristian är helt okay istället
    Senast redigerat av flovv den 2016-08-04 klockan 00:28.
    Stefan Kaltén #574

Junior Member Zophians avatar
    Reg.datum
    Apr 2016
    Bil
    S13, R33, Annan Nissan

Standard

Jag och Markus kommer.

Zophian r33 Gt-r
    Noki r33 gts25t
    Sophia
    R33 Gt-r -96
    http://www.garaget.org/Zophian

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33

Standard

Så ja, nu är vi 6 bilar, eventuellt 8 och några till jag inte hört av än
    Stefan Kaltén #574

Member Nakazuls avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Bil
    S13, S14a, S15, Annan Nissan, Annan

Standard

Jaaaa. Jag vill jag vill! Men har just nu ingen Nisse tillgänglig (Iof en Almera men den e inte lika rolig som S14a eller S15 =) Så jag kommer jätte gärna om jag kan skämmas i en Toyota MR2 (Min nya året runt bil) ?
    Bil1:1999 Nissan Silvia S15 Färg: Vit. Bil2:1998 Nissan Silvia S14a Färg: Svart. Bil3:2002 Toyota MR2 W30 Färg: Silver Bil4:2003 Nissan Almera, Röd

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33

Standard

Citat Ursprungligen postat av Nakazul Visa inlägg
    Jaaaa. Jag vill jag vill! Men har just nu ingen Nisse tillgänglig (Iof en Almera men den e inte lika rolig som S14a eller S15 =) Så jag kommer jätte gärna om jag kan skämmas i en Toyota MR2 (Min nya året runt bil) ?
    Härligt att höra att du vill hänga med Peder!! En MR2:a tycker jag duger fint Vilken MR2 är det föresten och vad har hänt med din S14a?
    Stefan Kaltén #574

Member Nakazuls avatar
    Reg.datum
    Dec 2007
    Bil
    S13, S14a, S15, Annan Nissan, Annan

Standard

Citat Ursprungligen postat av flovv Visa inlägg
    Härligt att höra att du vill hänga med Peder!! En MR2:a tycker jag duger fint Vilken MR2 är det föresten och vad har hänt med din S14a?
    Är en version 3, den lilla Porsche wannabe modellen. Du kan se en bild eller 2 på min Facebook nu, Silver färgad. Lilla Svarta (Min S14a) har haft spa behandling med massa service och lackering etc. Väntar på att bagage luckan ska lackas om då firman misslyckades med lacken så den står och vilar i ett garage just nu, och kommer att utannonseras till ny lycklig ägare.
    Kommer bli S15 ägare istället om ca en vecka så trotjänaren får rulla vidare med ny ägare. Vill inte riskera nån eventuell åverkan på henne.
    Bil1:1999 Nissan Silvia S15 Färg: Vit. Bil2:1998 Nissan Silvia S14a Färg: Svart. Bil3:2002 Toyota MR2 W30 Färg: Silver Bil4:2003 Nissan Almera, Röd

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33

Standard

Sedär ja, sköj med en s15 snart då!!!
    Stefan Kaltén #574

Junior Member Zophians avatar
    Reg.datum
    Apr 2016
    Bil
    S13, R33, Annan Nissan

Standard

Snart dags då

Angående grillningen, vad kommer finnas?
    Så man vet vad man ska komplettera med
    Sophia
    R33 Gt-r -96
    http://www.garaget.org/Zophian

Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, R33

Standard

Citat Ursprungligen postat av Zophian Visa inlägg
    Snart dags då

Angående grillningen, vad kommer finnas?
    Så man vet vad man ska komplettera med

Man får ta med det man vill äta. Ketchup och senap finns.
    Köpmöjlighet kommer att finnas på ICA i Skene när vi pausar där imorgon.
    Stefan Kaltén #574

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •