Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Startar ej!

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2011
    Bil
    S13

Unhappy Startar ej!

Hej! Har en nissan s14, har haft motorn ur under ett tag och bytt ventiler och lite smågrejjer i toppen. Har även svetsat lite rost i motorrummet, när detta arbete utfördes var batteriet urplockat kan tilläggas.
    Har nu satt i motorn igen och ska ha igång bilen, men det går ej.
    Har gnista på stiftet men när man försöker starta så "puffar" det till nångång ibland bara, vill aldrig riktigt tända, låter nästan som de misständer.
    Bilen är etanolkonventerad och det sitter vems v3 i bilen. Sitter en givare på remhjulet nere vid veven som styr tändningen ihop med casen. Har kollat allt kablage, jordningar osv ifrån dessa och kan inte hitta något fel. Funkade problemfritt när jag plockade ur motorn så borde inte kunnat hända så mycket när det bara legat still.
    Har även dubbelkollat så kamkedjan ligger rätt och det gör den.
    Har slut på ideer så tänkte höra om någon har nåt tips!? Fråga om jag glömt nåt! Med vänlig hälsning Mattias

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2016
    Bil
    S13

Standard

Ifall du bytt ventiler ska du nog komptesta cylindrarna. Bränsletrycket ok? Nolla motorn igen.

Junior Member
    Reg.datum
    Oct 2011
    Bil
    S13

Standard

Har bytt ventiler i en cylinder, har komptestat den men borde starta även om de inte är komp i 1 cylinder tycker jag !? Bränsletryck har jag ! Hur nolla jag motorn menar du ?

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2016
    Bil
    S13

Standard

Ställa vevaxeln i tdc och kolla så att kammarna ligger rätt. Casen kan också stäĺla till problem med tändningen ifall den inte är rätt monterad. Den går ju att ställa några grader åt vart håll.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •