Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Kan en turbo dra vatten?

Hall of Fame Legend NizmO_no1s avatar
    Reg.datum
    Sep 2007
    Bil
    S13, Annan Nissan

Standard

Nejdå det är inga problem, vattnet är till för att hålla ner tempen och förlänga livslängden men finns t.o.m dom som kör helt utan för att dom inte orkar/kan koppla in vattenkylningen.

Member shoguns avatar
    Reg.datum
    Jan 1970
    Bil
    S13, Annan

Standard

Du kan köra utan vattenkylning. Efter hård körning ska du låta motorn vara igång på tomgång någon minut innan du stänger av den. Då hinner turbon svalna och oljan i den koksar inte.

Junior Member
    Reg.datum
    May 2016
    Bil
    S13

Standard

Okej låter ju lovande får bli till veckan. Skit kallt i garaget(plåt skjul) om man äns får kalla de för det
    Har en turbo timer inkopplad så bilen står alltid på en liten tid.
    Senast redigerat av Snobban den 2017-01-07 klockan 23:17.

Junior Member
    Reg.datum
    Sep 2016
    Bil
    S13

Standard

Den främsta anledningen till att man kopplar ur vattenkylningen på turbon har nog att göra med hotspots. Vattnet bara avdunstar och det blir för högt tryck i kylsystemet. Men för att komma tillbaks till problemet så har jag mycket svårt att tro att turbon i sig läcker vatten som gör att bilen ryker vitt.

Junior Member
    Reg.datum
    May 2016
    Bil
    S13

Standard

Ja jag känner de jag me. Med tanke på hur den är konstruerad, ända skulle ju vara om det var en spricka någon stans kanske. Är väll värt att testa. Skulle göra ett leakdown test men har ingen kompressor för tillfället så får bli komptest. Ska bara vänta på lite varmare väder ute så blir de till att skruva lite. Har begränsat med utrymme och utrustning någon månad framöver så kan inte gör allt för mycket :/
    Planen är väll för tillfället komptest samt bredbandlambda och prova lite smått och gott.

Skickat från min 2014811 via Tapatalk

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •